خطرات رنگ کردن مو در دوران بارداری واقعیت دارد؟

چهارشنبه 3 بهمن 1397
11:47
shimanami

خانم ها در طول زندگی عادات و رفتارهای مختلفی دارند که به نوعی بخشی از سبک زندگی آنها را تشکیل می دهد. یکی از متداول ترین این عادت ها رنگ کردن موهاست که گاهی می تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد. سوال مهمی که برای بسیاری خانم ها ایجاد می شود خطرات رنگ کردن موها در دوران بارداری است.

دوران بارداری خاص ترین دوران زندگی یک زن است، فرزندی در راه است و تمامی رفتارها و عادات غذایی مادر می تواند بر روی سلامتی جنین اثرگذار باشد. ترکیباتی که در رنگ موهای موجود در بازار وجود دارد، شیمیایی و در بیشتر موارد برای جنین سمی است. طبیعی است که چنین موادی می تواند به سلامتی جنین آسیب هایی برساند پس توصیه می کنیم 9 ماه خودتان را در شرایط طبیعی قرار دهید و به موهایتان استراحتی بدهید. اما اگر واقعا به رنگ مو نیاز دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

بهتر است رنگ کردن موها را در 3 ماهه ی دوم بارداری آغاز کنید.

میزان رشد جنین در 12 هفته ی اول بارداری بسیار سریع است و بسیاری از قسمت های بدن او در این مدت تکامل می یابند پس بهتر است در 12 هفته ی اول بارداری خود تا حد امکان از رنگ مو و سایر مواد شیمیایی استفاده نکنید و این کار را از 3 ماهه ی دوم بارداری آغاز نمایید.

رنگ موی مطمئن انتخاب کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که در دوران بارداری خود از رنگ مو استفاده کنید توصیه می کنیم از رنگ موهای فاقد آمونیاک و نیمه دائمی استفاده کنید و هرگز سمت دکلره نروید. رنگ های گیاهی طبیعی مانند حنا هم می توانند گزینه های خوبی باشند. یک توصیه ی دیگر این است که کل موهای خود را رنگ نکنید و از تکنیک هایی مانند هایلایت استفاده کنید که قسمت کمتری از موهایتان در معرض رنگ مو قرار بگیرند.


[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شير دادن با سينه پروتز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]